POLITYKA COOKIES

Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookie. Przeczytaj więcej

Cart  

Brak produktów

Razem

Koszyk Realizuj zamówienie

Nr Ref.   421
Srebro próby 800, moletowane, odlewane, cyzelowane. Szkło trawione, szlifowane. Szlifowany heliotrop.
Cechowana znakiem firmy złotniczej oraz państwowymi znakami Niemiec - półksiężycem dla wyrobów srebrnych i koroną Rzeszy wraz z cyfrowym oznaczeniem próby srebra. Widoczny także numer modelu - 54.
Wymiary:   35.00 x 13.50 cm
Rezerwacja

Dodaj do listy życzeń

  • Zapytaj o szczegóły
    • Wyślij do znajomego

      Lampka elektryczna, projekt atrybuowany Hansowi Christiansen'owi. Moguncja

      Lampka elektryczna, projekt atrybuowany Hansowi Christiansen'owi. Moguncja, ok. 1910

      Odbiorca:

      * Pola wymagane

      Anuluj

    • Zapytaj o tę pracę

    Opis:

    Secesyjna w formie lampka dekorowana motywami czerpiącymi z ornamentów wykorzystywanych w stylu Empire. Wsparta na geometryzującym trójnogu wykonanym z dekoracyjnego heliotropu (odmiana chalcedonu) i niewielkim srebrnym cokoliku. Trzon kolumnowy. W dolnej części okrągła profilowana i zwężająca się ku górze baza przechodząca w heliotropowy okrągły rdzeń, nakryty wysoką, profilowaną, dwudzielną tuleją na żarówkę. Baza i tuleja zdobione moletowanym ornamentem z laurowych iści, na tulei widoczny także fryz z wyobrażeniem listków bluszczu.

    Rdzeń ujęty w trzy mocowane w dolnej części tulei wygięte ku cokołowinkanelowane listwy oparte na kwadratowych, zdobionych akantowymi rozetkami nogach. Listwy połączone trzema roślinnymi girlandami.

    W górnej części tulei trzy wnoszące się, półkoliście wygięte listwy zwieńczone wolutowymi kapitelami, podtrzymujące okrągły, dekorowany fryzem z laurowych liści kołnierz na klosz. Na przedłużeniu listew trzy wygięte palmetki na podwójnych wolutach.

    Klosz w masie barwiony na lekko żółtawy odcień, w formie lekko spłaszczonej półkuli, matowiony, z centralnie rżniętą, promienistą rozetą i szeregiem drobnych gwiazdek poniżej.

    Warsztat złotniczy Martina Mayera rozpoczął działalność około 1880 roku. Z końcem XIX wieku realizował projekty Petera Behrens'a, Hansa Christiansen'a i Partiza Huber'a, artystów związanych z pobliskim, ważnym ośrodkiem artystycznym, kolonią twórców w Darmstadt, utworzoną przez Wielkiego Księcia Heskiego, Ernsta Ludwika. Zlokalizowana na Mathildenhöhe (wzgórze Matyldy) kolonia była jednym z prężniejszych ośrodków artystycznych tworzących nowy styl – Jugendstil, znany nam dziś jako Secesja.

    Hans Christiansen (1866-1945), malarz i projektant pracował w Monachium, Hamburgu, Darmsztadzie i Wiesbaden, a także w Paryżu. W latach 1899-1902 związany z kolonią artystów w Darmsztadzie. Srebra jego projektu realizowały manufatury E.L. Vietor z Darmsztadu, Martina Mayera z Moguncji, sztućce wykonywała fabryka Bruckmanna z Heilbronn, zaś emaliowane puzderka renomowana firma Louisa Kuppenheim'a z Pforzheim. Christiansen tworzył także projekty szkła, porcelany, tkanin oraz witraże, a także meble. Pozostawał pod silnym wpływem sztuki francuskiej. W Darmstadt tworzył do1911 roku. Jego prace z okresu około 1910 roku nawiązują do form empirowych, wykorzystując motyw listw z laurowych liści oraz palmet.

    Stan zachowania:
    Bardzo dobry. Okablowanie wtórne, z drugiej połowy XX wieku. 

    Bibliografia:

    Krekel-Aalberse Annelis, Art Nouveau and Art Deco Silver, Nowy Jork 1989, s.131-135, 251,252, 255, 257.

    Stan zachowania:

    Bardzo dobry.
    Lampka elektryczna, projekt atrybuowany Hansowi Christiansen'owi. Moguncja <p>Secesyjna w formie lampka dekorowana motywami czerpiącymi z ornamentów wykorzystywanych w stylu Empire. Wsparta na geometryzującym trójnogu wykonanym z dekoracyjnego heliotropu (odmiana chalcedonu) i niewielkim srebrnym cokoliku. Trzon kolumnowy. W dolnej części okrągła profilowana i zwężająca się ku górze baza przechodząca w heliotropowy okrągły rdzeń, nakryty wysoką, profilowaną, dwudzielną tuleją na żarówkę. Baza i tuleja zdobione moletowanym ornamentem z laurowych iści, na tulei widoczny także fryz z wyobrażeniem listków bluszczu.<br /><br /></p> <p>Rdzeń ujęty w trzy mocowane w dolnej części tulei wygięte ku cokołowinkanelowane listwy oparte na kwadratowych, zdobionych akantowymi rozetkami nogach. Listwy połączone trzema roślinnymi girlandami.<br /><br /></p> <p>W górnej części tulei trzy wnoszące się, półkoliście wygięte listwy zwieńczone wolutowymi kapitelami, podtrzymujące okrągły, dekorowany fryzem z laurowych liści kołnierz na klosz. Na przedłużeniu listew trzy wygięte palmetki na podwójnych wolutach.<br /><br /></p> <p>Klosz w masie barwiony na lekko żółtawy odcień, w formie lekko spłaszczonej półkuli, matowiony, z centralnie rżniętą, promienistą rozetą i szeregiem drobnych gwiazdek poniżej.<br /><br /></p> <p>Warsztat złotniczy <strong>Martina Mayera</strong> rozpoczął działalność około 1880 roku. Z końcem XIX wieku realizował projekty Petera Behrens'a, Hansa Christiansen'a i Partiza Huber'a, artystów związanych z pobliskim, ważnym ośrodkiem artystycznym, kolonią twórców w Darmstadt, utworzoną przez Wielkiego Księcia Heskiego, Ernsta Ludwika. Zlokalizowana na Mathildenhöhe (wzgórze Matyldy) kolonia była jednym z prężniejszych ośrodków artystycznych tworzących nowy styl – Jugendstil, znany nam dziś jako Secesja.<br /><br /></p> <p><strong>Hans Christiansen (1866-1945),</strong> malarz i projektant pracował w Monachium, Hamburgu, Darmsztadzie i Wiesbaden, a także w Paryżu. W latach 1899-1902 związany z kolonią artystów w Darmsztadzie. Srebra jego projektu realizowały manufatury E.L. Vietor z Darmsztadu, Martina Mayera z Moguncji, sztućce wykonywała fabryka Bruckmanna z Heilbronn, zaś emaliowane puzderka renomowana firma Louisa Kuppenheim'a z Pforzheim. Christiansen tworzył także projekty szkła, porcelany, tkanin oraz witraże, a także meble. Pozostawał pod silnym wpływem sztuki francuskiej. W Darmstadt tworzył do1911 roku. Jego prace z okresu około 1910 roku nawiązują do form empirowych, wykorzystując motyw listw z laurowych liści oraz palmet.<br /><br />Stan zachowania:<br />Bardzo dobry. Okablowanie wtórne, z drugiej połowy XX wieku. </p>
    0 PLN

    Zobacz stopkę