POLITYKA COOKIES

Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookie. Przeczytaj więcej

Cart  

Brak produktów

Razem

Koszyk Realizuj zamówienie

Jean Baptiste-Claude Odiot, ur. 1763, - zm. 1850, Paryż
Nr Ref.   355
Srebro próby 950, kute, odlewane, cyzelowane, drewno hebanowe.

Znaki złotnicze:
- inicjałowa cechą złotnika
- państwowe cechy Francji dla Paryża z lat 1798-1809 – znak z kogutem z cyfrą 1 dla oznaczenia próby srebra, cecha gwarancyjna – znak z głową starca z cyfrą 85 w polu owalnym, a także ta sama cecha gwarancyjna w polu okrągłym dla oznaczenia elementów o mniejszych gabarytach.

Wymiary:   27.20 x 18.70 x 12.00 cm
Waga:   851.00 g
Obiekt sprzedany

Dodaj do listy życzeń

  • Zapytaj o szczegóły
    • Wyślij do znajomego

      Wysokiej klasy empirowa kafetiera, Paryż

      Wysokiej klasy empirowa kafetiera, Paryż, 1798

      Jean Baptiste-Claude Odiot

      Odbiorca:

      * Pola wymagane

      Anuluj

    • Zapytaj o tę pracę

    Opis:

    Kafetiera wykonana w warsztacie jednego z najwybitniejszych europejskich złotników ery nowożytnej, współtwórcę francuskiego stylu Empire, nadwornego złotnika Napoleona Bonaparte.

    Jean-Baptiste-Claude Odiot (1763-1850), mistrz sztuki złotniczej w trzecim pokoleniu, dzięki wielkiemu talentowi oraz współpracy z najwybitniejszymi paryskimi projektantami, złotnikami i brązownikami realizował zamówienia nie tylko z dworu Napoleona, ale także innych możnych dworów Europy.

     

    Aby przeczytać więcej o tym fascynującym artyście, historii warsztatu, a także najbardziej znanych realizacjach Odiot’a kilknij tutaj.

     

    Opis kafetiery:

    Naczynie wsparte na trzech wysokich, smukłych nóżkach zakończonych kopytkami, w miejscu mocowania do korpusu zwieńczonych plakietami w formie muszli św. Jakuba. Brzusiec gładki, jajowaty, w dwóch trzecich wysokości złamany by przejść w walcowatą szyję nakryta płaską pokrywka na zawiasie. Uchwyt pokrywki w formie odwróconego żołędzia. Wychodzący od nasady szyi naczynia dziobek mocno wyniesiony, esowaty, u dołu dekorowany obręczą z laurowych liści, u góry wylewem w kształcie lwiej głowy. Ucho kafetiery esowate, gładkie, zamocowane w dwóch srebrnych tulejach, wykonane z drewna hebanowego.

    Bibliografia:

    Arminjon C., Beaupuis J., Bilimoff M., Dictionnaire des poincons de fabricants d'ouvrages d'or et d'argent de Paris et de la Seine, 1798-1838, Paryż 1991, s. 178, tab. N01592.
    Anne Dion-Tenenbaum, Złotnictwo paryskie z początków XIX wieku – zmiana i ciagłość, w: Napoleon i Sztuka, Katalog wystawy, Zamek Królewski w Warszawie -– Muzeum we współpracy z Museè national du Palais de Compiègne i Rèunion des musèes nationaux, 11 września – 13 grudnia 2015, Warszawa 2015, s. 42-47.

    Christopher Hartop, Empire Silver: A Gilded Age, w: Eleanor, P. DeLorme ed., Josèphine and the Arts of the Empire, Los Angeles 2005, s. 154-155.

    Yves Markezana, Les poinçons français d'or, d'argent, de platine de 1275 à nos jours, Turyn 2005, s. 88-89.

    Stan zachowania:

    Bardzo dobry.

    Wysokiej klasy empirowa kafetiera, Paryż <p><strong>Kafetiera</strong> wykonana w warsztacie jednego z najwybitniejszych europejskich złotników ery nowożytnej, współtwórcę francuskiego stylu <strong>Empire</strong>, nadwornego <strong>złotnika Napoleona Bonaparte</strong>.<br /><br /><strong>Jean-Baptiste-Claude Odiot (1763-1850),</strong> mistrz sztuki złotniczej w trzecim pokoleniu, dzięki wielkiemu talentowi oraz współpracy z najwybitniejszymi paryskimi projektantami, złotnikami i brązownikami realizował zamówienia nie tylko z dworu Napoleona, ale także innych możnych dworów Europy.</p> <p> </p> <p>Aby przeczytać więcej o tym fascynującym artyście, historii warsztatu, a także najbardziej znanych realizacjach Odiot’a kilknij<a class="tracker " title="Jean-Baptiste-Claude Odiot - Biografia" href="http://grabekwlublinie.pl/pl/zlotnicy?id_artist=332" target="_blank"> <strong><em>tutaj.</em></strong></a></p> <p> </p> <p><strong>Opis kafetiery:</strong></p> <p>Naczynie wsparte na trzech wysokich, smukłych nóżkach zakończonych kopytkami, w miejscu mocowania do korpusu zwieńczonych plakietami w formie muszli św. Jakuba. Brzusiec gładki, jajowaty, w dwóch trzecich wysokości złamany by przejść w walcowatą szyję nakryta płaską pokrywka na zawiasie. Uchwyt pokrywki w formie odwróconego żołędzia. Wychodzący od nasady szyi naczynia dziobek mocno wyniesiony, esowaty, u dołu dekorowany obręczą z laurowych liści, u góry wylewem w kształcie lwiej głowy. Ucho kafetiery esowate, gładkie, zamocowane w dwóch srebrnych tulejach, wykonane z drewna hebanowego.</p>
    0 PLN

    Zobacz stopkę